23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Danskere vil atter have supper fra Mou

Tulip glæder sig over, at salget af Mou-supper igen går frem efter en skidt sæson sidste år.

Salget er helt konkret gået frem med 8 pct., og det er især de traditionelle klare supper, der har været populære. Klare supper har samlet set haft en salgsfremgang på 27 pct. i forhold til sidste år. Det skriver Danish Crown i sit månedsmagasin DC Update.

– Det har været en bevidst strategi fra Tulips side at fokusere på klar okse- og hønsekødsuppe. Vi har gennem de senere år udviklet en lang række spændende og velsmagende supper med inspiration fra lokale og internationale trends indenfor madlavning. Men det er vigtigt at huske, at langt hovedparten af den suppe, der bliver spist i Danmark, er de klassiske klare supper baseret på enten okseskank, kraftben eller suppehøns, udtaler Sub Category Manager i Tulip, Morten Christensen til DC Update.

Sidste år gik salget af Mou-supperne tilbage efter flere år med vækst. Og Morten Christensen glæder sig over, at de traditionelle supper har ført Mou tilbage på sporet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079